Proeverij in Hilversum – op televisie met je tong in een klopper met chocolademousse

13 januari 2023 - Hilversum, Nederland

bespaard: € 4,02 (heenweg was in de spits)

stappen: 5000

Proeverij De Open Keuken in Hilversum vierde haar 13-jarig bestaan op 13 januari met een proefmenu voor 31 euro. Superlekker en gezellig! Met dit weer kun je toch weinig anders doen dan knus binnen zitten. Maar ik heb wel mooi 5000 stappen gelopen van het station naar het restaurant en weer terug. Ik was met 3 dames en 2 heren van NMLK (Nieuwe Mensen Leren Kennen). Dat is een leuke manier om eens niet in je eentje te zijn. Op het menu stonden de populairste gerechtjes, waar dan nog tussen gekozen kon worden. Koninklijke zalm, en pulled chicken op een flensje bijvoorbeeld. Het dessert was een petit grand dessert – drie verschillende toetjes. De chocolademousse werd geserveerd in een klopper. Mijn tafel-buurvrouw had het net over een date voor een televisieprogramma, en ik stelde mij meteen voor hoe je dan tegenover je date én de camera zit met je tong in die klopper met chocolademousse. Echter zij klopte het er behendig uit. Niemand ging met chocoladevlekken naar huis!

Tussen Naarden-Bussum en Almere Poort reden er geen treinen door een seinstoring. Dus overstappen in Weesp.